top of page

Neomax IT Memes op TikTok - van Zero tot Hero #1 - Let's try it again 🤳

In 2022 wist ik eigenhandig een TikTok account op te zetten en organisch te groeien naar ruim 90.000 volgers. De truc? Het inzetten van humor door pakkende memes te maken. Door het strenge TikTok regime is het account helaas recentelijk verwijderd maar betekent dit dan ook gelijk het einde? Nee, zeker niet. De IT detacheerder Neomax, waar ik tevens fulltime werk als Marketeer, is de ideale kans om opnieuw een poging te wagen. Hoe pakken we dit aan? En zal dit trucje weer werken? Antwoorden op die vragen krijg je in deze serie van Zero tot Hero.


Gefeliciteerd met uw registratie!

Het was al weer 5 maanden geleden dat ik voor het laatst op TikTok zat. Niet om te scrollen en alle video's te bekijken, maar om het afgekeurde bezwaar van mijn verwijderde account te bekijken. In die tussentijd heb ik eigenlijk weinig tot niet meer gebruik gemaakt van de app tot ik ineens een unieke kans zag om dit zelfde trucje opnieuw te proberen voor Neomax. Het werd tijd om weer een nieuw account aan te maken voor Neomax en zo potentiele IT professionals te bereiken en het merk an sich uit de bouwen met... Tromgeroffel... MEMES!

Neomax TikTok account

Wat heb ik geleerd van het algoritme van TikTok?

Voordat ik je meeneem in de eerste inzichten van de geplaatste content op het Neomax account wil ik je meenemen in een aantal persoonlijke lessen die ik geleerd heb:


1. De video's die je plaatst kunnen gecategoriseerd worden in 5 soorten video's als we het hebben over het "viral-gehalte".

Categorie 1 video's zullen video's zijn die na publicatie binnen 4 uur blijven steken tussen de 0 en 50 weergaven. 
Categorie 2 video's zullen video's zijn die na publicatie binnen 4 uur blijven steken tussen de 50 en 5000 weergaven. 
Categorie 3 video's zullen video's zijn die na publicatie binnen 4 uur blijven steken tussen de 5000 en 40.000 weergaven. 
Categorie 4 video's zullen video's zijn die na publicatie binnen 4 uur blijven steken tussen de 40.000 en 100k weergaven. 
Categorie 5 video's zullen video's zijn die na publicatie binnen 4 uur blijven steken tussen de 100k+ weergaven. 

2. Soms moet je even een one-man-army uithangen

Wanneer ik een video publiceerde merkte ik dat hij vaak van de grond moest komen. Waar ik achter ben gekomen is dat je hem van de grond kan krijgen door met meerdere (eigen) accounts je eigen video in een korte tijd te liken en op te slaan. Hiermee geef je TikTok (waarschijnlijk) het signaal dat deze video wel in een hogere categorie mag belanden en dus meer bekeken zal worden.


3. #Hashtags zijn cruciaal

Na elk onderschrift dat ik plaats sluit ik altijd af met de volgende hashtags: #fy #fyp #foryou #foryoupage. Deze hashtags zorgen er voor dat je sneller zichtbaar bent. Wanneer deze ingevuld zijn plaats ik ook hashtags die te maken hebben met het onderwerp, medium, locatie, en meer. Hoewel je een limiet hebt, raad ik je aan om zo veel mogelijk hashtags te gebruiken.


De eerste video: JACKPOT! 🎰

Wat als het een flop is? Wat als het niet van de grond komt? Moet ik dan wel door gaan met dit? Vragen die door mijn hoofd spookten toen ik op het "publiceer" knopje wilde drukken om de eerste meme te publiceren. Een uur voorbij en nog steeds niet boven de 100 weergaven... Twee uur voorbij en nog steeds gebeurd er weinig. Maar dan ineens, wordt de video in categorie 3 gezet en bereikt hij 22.000 weergaven in 1 dag tijd. Ook wordt hij 141 keer opgeslagen, 268 keer gedeeld en 1082 keer geliked. WOW! Zijn mijn inzichten in mijn vorige account dan toch niet voor niks geweest?

Eerste memevideo waar de statistieken zichtbaar zijn

Wat zijn de eerste resultaten?

Omdat de eerste memevideo gepubliceerd is op 20 mei 2023, betekent het dat we onderhand al weer ruim 2 maanden onderweg zijn (na publicatie van dit blogartikel). Van deze periode deel ik graag even wat statistieken met je en wat opvallende resultaten:

Overzicht laatste 60-dagen Neomax TikTok

Doelgroep Neomax TikTok afgelopen 60-dagen

We zien dus dat we vanaf 20 mei 2023 ruim 39.000 mensen bereikt hebben waarvan een kleine 78% van de kijkers in de leeftijdsdoelgroep van onze IT professionals vallen. Dit betekent dat de overige 22% van de kijkers niet direct in de doelgroep valt van de doelgroep waar wij ons op focussen.

Statistieken van het aantal volgers van de laatste 60-dagen

Het aantal volgers vind ik persoonlijk nog redelijk tegenvallen. Blijkbaar is de geplaatste content nog niet prikkelend genoeg om over te gaan tot een klik op het volgknopje.


Conclusie

Ik ben tevreden met de tot dusver behaalde resultaten! In een relatief korte periode hebben we een flink aantal personen kunnen bereiken waarvan een groot gedeelte in de doelgroep valt van onze gewenste IT professionals. Hoewel het aantal accountvolgers nog redelijk tegenvalt zal er nieuwe content moeten komen waar de kijker geprikkeld wordt om op de volg knop te drukken. Maar wanneer klikt iemand nou op de volg knop? Het antwoord op deze vraag krijg je in het volgende artikel. Stay tuned! En vergeet het account niet te volgen via: https://www.tiktok.com/@neomaxit.

80 weergaven0 opmerkingen
bottom of page