Laatste halte van mijn 4-jarige bachelor: Employer Branding afstudeertraject bij bol.com

Zo begin je in 2018 aan je 4-jarige bachelor opleiding Communication & Multimedia Design aan de Hogeschool Utrecht. En zo sta je in februari 2022 in de plaza (welkomsthal) van het hoofdkantoor van bol.com in Utrecht, om je spullen op te halen voor het afstudeertraject dat je tegemoet gaat. De periode van 2018 tot heden is ontzettend bewogen geweest waarbij ik vele projecten heb mogen realiseren vanuit de naam Chazign waar ik ontzettend dankbaar en trots op ben. Niet alleen omdat dit mij geholpen heeft in mijn persoonlijke ontwikkeling, maar ook met de keuze voor mijn afstudeerplek: bol.com.


Hoe kwam ik bij bol.com?

Voor het kiezen van mijn juiste afstudeerplek ben ik regelmatig het internet afgestruind via vacaturesites als Indeed & Stagemarkt om bij de juiste plek te komen. Dit resulteerde in eerste instantie tot een middelgroot bedrijf in Utrecht (Social Brothers). Helaas bleek dit toch niet de juiste plek te zijn die paste bij mijn wensen, en ben ik verder gaan zoeken. Na meerdere malen met bedrijven telefonisch gesproken te hebben kwam ik op de valreep nog 2 mooie afstudeerplekken tegen bij Ajax & bol.com. Omdat het aantal aanmeldingen bij bol.com helaas al vol was werd ik op een wachtlijst gezet, maar werd ik gelukkig toch nog uitgenodigd voor de speeddate. Na deze speeddate hadden we een wederzijdse match voor de afdeling Employer Branding, maar kreeg ik kort daarna nog een mailtje dat ik ook uitgenodigd was voor een gesprek met Ajax. Hoewel ik een grote voetballiefhebber ben, en Ajax fan ben, heb ik besloten om mijn afstudeerplek te bevestigen bij bol.com omdat de wensen en vibe van beide kanten goed aanvoelde.


Wat is Employer Branding?

Employer Branding, ook wel je werkgeversmerk genoemd, is het gene wat jou interessant en onderscheidend maakt als bedrijf voor (potentiële) werknemers én voor je huidige werknemers. Met de juiste Employer Branding strategie weet je met het bedrijf een voorkeurspositie te bemachtigen, en te behouden in de mindset van je werknemers en mogelijk nieuwe talenten. Hoe meer je dit werkgeversmerk ontwikkelt, hoe gemakkelijker het wordt om de juiste mensen aan te trekken.


Wat is mijn afstudeeropdracht?

Mijn opdracht bestaat uit een social media toolkit die ik ga ontwikkelen voor bol.com. Deze toolkit bevat alle informatie die een medewerker van bol.com kan gebruiken voor versterking van het werkgeversmerk. Denk hierbij aan een LinkedIn handleiding voor het delen van content op de juiste manier. Of de juiste templates die je moet gebruiken voor de career Instagram van bol.com.


Wat is het leukste dat je tot nu toe hebt mogen ervaren bij bol.com?

8 maart stond in het teken van International Women's Day, en omdat Diversity & Inclusion een belangrijke bol.com waarde is, hebben we hier een campagne voor bedacht: #throughhereyes. In deze campagne stonden aannames over de vrouw door de ogen van een dochter centraal. Na vele brainstorm sessies hebben we zowel offline als online een mooi resultaat neergezet waar we trots op mogen zijn. Deze eindproducten gaven heel veel voldoening door de reacties die er op kwamen.



(afbeelding: International Women's Day campagne 2022 | bol.com)


Hoe ziet je vervolg eruit na het afstuderen?

Een vraag die ik tot op de dag van vandaag nog steeds lastig vind om te beantwoorden, maar de ambitie en plannen liggen bij het doorstuderen en specialiseren in de media & technologie via een master-opleiding. Werken lijkt mij ook ontzettend leuk door ervaring op te bouwen en geld te verdienen ;). Maar dit kan altijd nog.

85 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven