top of page

Neomax IT Memes op TikTok - van Zero tot Hero #3 - 1 miljoen mensen bereikt & sollicitant via TikTok

In 2022 wist ik eigenhandig een TikTok account op te zetten en organisch te groeien naar ruim 90.000 volgers. De truc? Het inzetten van humor door pakkende memes te maken. Door het strenge TikTok regime is het account helaas recentelijk verwijderd maar betekent dit dan ook gelijk het einde? Nee, zeker niet. De IT detacheerder Neomax, waar ik tevens fulltime werk als Marketeer, is de ideale kans om opnieuw een poging te wagen. Hoe pakken we dit aan? En zal dit trucje weer werken? Antwoorden op die vragen krijg je in deze serie van Zero tot Hero.


Nieuwe rondes, nieuwe kansen

Yes! Het is weer een nieuwe maand wat betekent dat we terugblikken op de resultaten die we behaald hebben en hoe we deze behaald hebben. Ik kan je alvast verklappen dat er veel is gebeurd op het account! Het lijkt wel alsof TikTok Nederland eindelijk kennis begint te maken met Neomax als IT-detacheerder. Sinds 8 september zijn er 26 nieuwe video's gepubliceerd die stuk voor stuk hun eigen prestatiewaarde hebben. Waar de ene video viral is gegaan met minstens 200.000 weergaven, is de andere video maar net 2.000 keer bekeken.


Een duik in de statistieken

Opvallend is dat we de afgelopen maand een enorme groei hebben doorgemaakt op alle facetten en dat de groeipercentages som wel boven de 1000% zitten. Ook hebben we een nettogroei van 579 volgers wat het totaal op 730 volgers brengt en hebben we inmiddels +1 miljoen gebruikers weten te bereiken. Woohoo! 🎉


Sollicitatie door TikTok

"Ik zag op TikTok ICT-memes van jullie voorbij komen en ik ben gaan kijken op de TikTok pagina. Zo kwam ik erachter dat er een bedrijf achter zat en ben op jullie site gaan kijken. Na wat rondkijken ben ik zeer gemotiveerd om bij jullie mijn stage te komen doen"


Dit is wat een IT'er in een mail had gezet naar een van onze interne recruiters. Voordat ik duik in de diepere statistieken en inzichten van het account wilde ik dit mooie nieuws uit deze serie delen met jullie. Het is de bekroning van het werk dat de afgelopen weken is verricht om bekendheid te verkrijgen via TikTok als social media kanaal. Niet alleen is het de bekroning maar geeft het weer dat we de juiste doelgroep steeds meer beginnen te bereiken met de video's die geplaatst worden.

Herkenning in de memes door de IT'ers

Wat opvallend is in de reacties van de afgelopen tijd is dat IT'ers zich steeds meer beginnen te herkennen in de memes. Door deze trend worden de video's ook makkelijker en sneller gedeeld wat natuurlijk weer meer interactie oplevert. Reacties als "zo herkenbaar" en "dat maak je als IT'er dagelijks mee" zijn dan ook reacties die veelvoorkomend zijn de afgelopen maand. Deze herkenning is dan vaak de vinden in fragmenten die ik repost van:


- Voetbal inside

- Geer en goor

- Sluipschutters

- Meester visser doet uitspraak

- Darts interview

- Alberto stegeman

Het zijn afleveringen waar Nederlandse fragmenten aan bod komen die je goed in kunt zetten om een bepaalde IT gerelateerde situatie in kaart te brengen door humor als middel in te zetten. Het blijkt dus dat deze fragmenten goed resoneren met de doelgroep.


29 weergaven0 opmerkingen
bottom of page